Sayfalar

9 Temmuz 2011 Cumartesi

İSİM BULMA UĞRAŞI


Yazmak. Nicedir yazılan, yazıldıktan sonra yine yazılan, sonra düzeltilen, sonra yine düzeltilen ve hala yolculuğu bitmemiş olan bir şey. Yazdım. Şimdi yazılana o a4’de 120 sayfa tutan novellaya bir isim bulmak gerekiyor.

İstanbul’un farklı mekanlarında yürüyorum. Aklıma geliyor. Ne koymalıyım adını. İlk yazarken tutku idi adı. Hala başlığı tutku. Gidip gelenlerin, tutku arayıp saçmalayanların öyküsü bu çünkü. Ama hep adını değiştireceğini biliyordum. Klişe bir isim tutku sanki. Bir yanı anlatırken bir yanı anlatmıyor üstelik olanları.

Bir yol öyküsünü sadece tutku anlatmaz ne de olsa. Tutku belki de sadece yola çıkmayı sağlar. Peki ama devam ettiren ne?

Yürüyorum. İstanbul’un sokaklarında. İsim kendini buldurur umuduyla. Hala bulamadım. Umutlu muyum? Hâlâ…

sokaklar isme ilham verir mi? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder