Sayfalar

24 Mart 2013 Pazar

Hayat hızla giderken zat-ı alilerini ıskalamamak gerek

Hayat bazen öyle bir hızlanıyor ki nerede ne yaşıyorsun takip edemiyorsun. Uyumalar ve uyanmalar arasında öyle bir koşuşturma içine giriyorsun ki bazen kendini unutuyorsun, bazen bu bloga yazmayı. Mesela düşünüyorum ben onca zaman önce Kendimce'yi yazarken hem yaşadıklarımı hem de gördüklerimi anlatmak istemiştim. Artık onca seyahatin bile bir kısmını paylaşabiliyorum.

Derken bugün İstanbul'da akşam geceye dönerken kendimi Galata Kulesi'nin yanıbaşına ve önümde bilgisayarımla buluverdim. Belki de geçen zamanı uzun uzun düşündüğümden anlatmak istedim bir şeyleri...

Zamanla birlikte yürüdüğümüz caddeler, alıştığımız sokaklar o kadar çok değişiyor ki. Benim için yaşanılan bir kentin sıcak çay içilen mekanları çok önemlidir.

Bugün yine bir tane keşfettim. Çengelköy'de ana caddenin hemen bir sokak arkasında.  Eski sırlı bir aynası ve kitapları olan güzel mi güzel çay demleyen bir sokak cafesi. (Adını şimdi hatırlayamadım. Ama en kısa zamanda oraya gidip adını da ekleyeceğim buraya.)

İşte oradan yeşillikler içine doğru evime yürürken de, akşamın bir vakti hafif üşüyerek Narmanlı Han'ı geçerken de zamanı düşündüm. Geçip giden zamanı. Üstelik Cemal Süreya ne demiş: "akan zaman değiş mesafelerdir."

*

Kitaplar birikiyor bol bol. Okuduklarım ve bir an önce yine uzun bir yol olsa da yol boyu bitirsem dediklerim.

Sanırım Murat Gülsoy giderek en sevdiğim yazarlar arasındaki yerini pekiştiriyor. Onun o hem mühendis hem de sosyal bilimci düşünce tarzını ve yazarken aslında eğlenmesini, bunalmasını, delirmesini, kahkaha atmasını hepsini seviyorum. Nisyan da beklentilerimi boşa çıkarmadı.

Bir diğer tavsiye kitabım Murat Menteş "Ruhi Mücerret". Bir an önce edinin, okuyun diyor ve aradan çekiliyorum.

Bugün Turgut Uyar'ı da andım pek çok. Akşam Ekler'de çıkan Tomris Uyar yazısından herhalde. Bu arada sizlerin de o yazıyı okumasını isterim. Yazının benim için özel bu üç kalemini kendine aşık edebilmek... Özenilen bir şey olsa gerek derdim ama yaşanmadan hiçbir gerçeklik de bilinmiyor ki azizim. Neyse yine de siz yazıyı okunun. http://www.aksam.com.tr/ekler/pazar/bir-adin-vardi-senin-pesinde-de-uc-buyuk-sair/haber-180022 Sonra da "bir adı olan bir sevgili için" oturun bir sigara, çay, bira önünüzde ne varsa için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder